انجمنیون

ازمایشی1
مشخصات بلاگ

ازمایشی2

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

عدم قطع کامل ارتباط هوآوی به صورت کامل با شرکت‌های فناوری آمریکایی

مشاور اقتصادی دونالد ترامپ به تازگی از تصمیم کشورش برای عدم قطع کامل ارتباط شرکت‌های فناوری آمریکایی با هوآوی خبر داد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی انجمنیون پس از دیدار روسای جمهور چین و ایالات متحده آمریکا در چارچوب نشست مشترک اعضای گروه ۲۰ (جی ۲۰) خبر‌هایی مبنی بر کاهش ابعاد جنگ تجاری بین دو کشور مطرح شد. به عنوان مثال یکی از نتایج این دیدار اعلام  دستور دونالد ترامپ برای امکان فروش تجهیزات تولید شده در آمریکا به شرکت هوآوی از سوی مشاور اقتصادی او بود.


بیشتر بخوانید: گوگل بیش از ۷۰۰ میلیون نفر از کاربران خود را از دست می‌دهد


دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا تا کنون بار‌ها مواضع خود در ارتباط با کشور‌های مختلف جهان را تغییر داده و صحبت‌هایی که از زبان خودش مطرح شده را زیر پا گذاشته و سخن جدید را عنوان کرده است. این ویژگی رییس جمهور آمریکا را به عنوان فردی بی‌ثبات در جهان مطرح ساخته و صحبت‌های اخیر او را در پی دیدار با همتای چینی‌اش بار دیگر عدم وجود قاطعیت در سخنانش را نشان داد.

همکاری یا عدم همکاری شرکت‌های فناوری آمریکایی با هوآوی در هاله‌ای از ابهام

ترامپ پس از نشست جی ۲۰ به یکی از رسانه‌های خبری آمریکا گفت: «آمریکا هیچ‌گونه مشکل امنیتی در مواجه با شرکت هوآوی را احساس نمی‌کند و دستور امکان خرید و فروش تجهیزات در ارتباط با شرکت هوآوی صادر شده است.» صحبت‌های اخیر ترامپ در حالی مطرح می‌شود که شرکت هوآوی در پی قطع تقریبا کامل شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکایی مانند گوگل، به دنبال تولید و عرضه سیستم عاملی جدید برای دستگاه‌های هوشمند خود است. هوآوی قرار است در تعدادی از مدل‌های آینده هوآوی از سیستم عامل Hongmeng استفاده کند.

عدم قطع کامل ارتباط هوآوی به صورت کامل با شرکت‌های فناوری آمریکایی

بررسی‌ها نشان داده است هوآوی در صورت به کارگیری کامل سیستم عامل معرفی شده خود در گوشی‌های تولید این شرکت بازهم نیاز به دسترسی به برخی از منابع و اپلیکیشن‌های موجود در Google Play دارد. لذا باید دید با توجه به صحبت‌های جدید دونالد ترامپ، برنامه‌های آتی هوآوی چگونه پیش خواهد رفت؟

عدم قطع کامل ارتباط هوآوی به صورت کامل با شرکت‌های فناوری آمریکایی

اگرچه به نظر می‌رسد مواضع سر سخت ترامپ در قبال شرکت‌های چینی به ویژه هوآوی کمی نرم‌تر از گذشته شده است، ولی همه سیاست مداران آمریکایی در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با او هم رای نیستند و این افراد با مطرح ساخت اتهاماتی نظری جاسوسی نمایندگان هوآوی و استفاده از دستگاه‌های ارتباطی این شرکت به ویژه در حوزه 5G برای ایجاد مشکلات امنیتی در آمریکا هم‌چنان خواستار کاهش بیشتر سطح ارتباط با هوآوی شدند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی